Varor som beställs från ameasalong.se levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på hemsidan. Leveranstiden kan avvika på enskilda produkter. Avvikande leveranstid står utskrivet i produktbeskrivningen och det är den leveranstiden som gäller för hela din order. All leveranstid är inklusive produktionstid för produkterna i din order.

Tänk på att förseningar kan förekomma under postens hantering.

Standardleverans (59 kr)

Försändelsen skickas med PostNord. Du blir notifierad av PostNord när paketet har levererats eller finns att hämta på ett postombud. Försändelsen ligger som standard kvar hos ombud i 7 dagar innan den returneras till oss.

Expressleverans (129 kr)

När det behöver gå snabbt!

Beroende på storleken på din beställning skickas den antingen till brevlåda/dörr eller till ombud. Beställer du innan kl 12 skickas din order från oss samma dag och det tar sedan 1-2 arbetsdagar för PostNord att transportera och leverera paketet. Beställer du efter klockan 12 skickas din order nästkommande vardag.

Notera att Expressleverans endast påverkar hanteringstiden hos oss och innebär alltså inte någon snabbare transport.

Vi förbehåller sig rätten att inaktivera denna leveransmetod, exempelvis vid hög orderingång eller stort personalbortfall.

Expressleverans är endast möjligt för adresser inom Sverige.

Övrig information

  • Du får ett mail av oss när din beställning har lämnats in till Fraktbolaget.
  • Om du inte mottagit din order inom den beräknade leveranstiden ber vi dig kontakta oss på [email protected].
  • Om din vara har skadats under transporten ersätts den av en likvärdig produkt, du måste maila oss på [email protected] med bild på skadan senast 7 dagar efter det att du mottagit din vara.
  • Vid högtider och hög belastning kan försening av leverans ske. Det ska dock alltid finnas närmare information om detta om det är aktuellt.
  • Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över. Vi krediterar ej produkter som försvinner, blir försenade eller skadas under leveransen. Vid utebliven eller sen leverans, eller om hela eller delar av din order är skadad i transporten, så ersätter vi dig med ett nytt utskick av det du har beställt eller de delar av ordern som saknas/skadats.
  • Om din beställning returneras så kommer vi att kontakta dig gällande detta. Om den returnerats på grund av felaktigheter i leveransadressen eller för att försändelsen inte har hämtats ut hos ombud i tid kommer vi att ta ut en returavgift på 199 kronor för att skicka den på nytt. Denna avgift täcker portokostnad samt det administrativa arbetet kring returen.